Oficiální distributor AUTO i MOTO pro ČR a SK
HOMOLOGOVANÁ verze má zavařený dB killer (takto definuje EURO norma od roku 2017). Pokud chcete mít možnost dB killer vytáhnout, můžete zakoupit
RACING verzi tlumiče, který je konstrukčně úplně identický jako u homologované verze a je i za stejnou cenu, ale dB killer lze vytahovat - nejsou zde sváry. Nevýhodou je pak samozřejmě oficiálně chybějící homologace, což fyzicky znamená, že na vnitřní straně tlumiče nebude vygravírované homologační číslo, ale nápis „FOR MOTORSPORT AND / OR EXPORT ONLY“ – viz foto. Homologační dokument je běžně ke stažení na webu továrny. Zvuk s dB killerem je u obou verzí shodný. U racing verze je zvuk po vyjmutí dB killeru samozřejmě hrubší, hutnější a celkově barvitější. Zvuk s dB killerem je i tak výrazně atraktivnější než v originále a uspokojí velkou část majitelů. Volba je na vás.
HOMOLOGOVANÁ verze spojovací trubky obsahuje katalyzátor a je tedy emisně způsobilá.
RACING verze katalyzátor neobsahuje, tudíž nemůže mít homologaci a při jejím použití bude vaše Vespa vypouštět karcinogenní uhlovodíky do okolí i vám v garáži. Vliv na zvuk zde také je (bez katalyzátoru je hrubší), ale mnohem menší než u tlumiče s a bez dB killeru.
Zásadní nevýhodou homologované verze s katalyzátorem se samozřejmě cena. Katalytická vrstva obsahuje extrémně drahou platinu a další vzácné kovy (rhodium, paladium) a cena je tak vyšší o několik tisíc korun u EURO 4 verzí a o skoro 10 tis korun (400 EUR) u verzí EURO 5. Investice do životního prostředí i do vašeho vlastního zdraví má jistě smysl. Volba je ale na vás.
REMUS RS 2.0 je konstrukční novinkou roku 2022 a je nástupcem předchozího modelu RS. Tento tlumič je vyroben ze špičkového nerezu T304 a za pomocí „hydro-formingu“ má do těla tlumič zevnitř vylisované logo REMUS. K tělu tlumiče je přišroubovaná z hliníku obrobená koncovka. Ta může být buď ve svojí přirozené hliníkové barvě nebo v černém eloxu. Dále máte možnost vybrat si jeden ze 3 ozdobných kroužků umístěných mezi tlumičem a koncovkou.
REMUS RS je konstrukčním předchůdcem tlumiče RS 2.0 a na trh byl uveden teprve nedávno – v roce 2019. Byl použit i na jedné z výročních verzí GTS 300 montovaný přímo továrnou Vespa. I zde můžete vybírat ze 2 typů koncovek – černé eloxované nebo té v přirozeně hliníkové barvě. Volba mezi homologovaným a racing typem tlumiče (tedy s vyjímatelným dB killerem) a volba mezi 2 typy svodových trubek je i zde samozřejmostí, stejně jako u většiny našich systémů.
(v eshopu až během 9/2022 - objednávky emailem)
REMUS DOUBLE MESH je duchovním nástupcem kultovního tlumiče DUAL FLOW, který Vespa nadšenci pamatují z GTS 300 EURO 3 a EURO 4 a který stále máme v nabídce. Tento unikátní design ocení především sportovně ladění majitelé, jelikož svou konstrukcí s cool mřížkou evokuje design závodních tlumičů používaných i v MOTO GP. Výsledkem je kromě zcela unikátního designu, se kterým nikdy nezapadnete v davu, i nádherný zvuk, který vám rozšíří úsměv při každém přidání plynu.
Tlumiče výfuku SPORT (v provedení KARBON) je konstrukčně shodná s tlumičem NOTTE (v provedení ČERNÝ NEREZ), jde o již léty ověřenou konstrukci pro motory Vespy, od roku 2021 konstrukčně upravenou a designově s omlazeným novým typem loga REMUS. Tento klasický typ tlumiče naplní představy konzervativnějších majitelů.